În domeniul construcțiilor, există termenul „casa-țintă”. De regulă, aceasta este o clădire care iese în evidență din conturul general al noilor clădiri sau drumuri prin aspectul și locația sa. Așa s-a întâmplat și cu casa unei chineze pe nume Liang. În timpul construcției autostrăzii, autoritățile locale au transferat locuitorii ale căror case au interferat cu proiectul. 47 de gospodării și 7 firme au primit apartamente și compensații financiare, astfel eliberând teritoriul în septembrie 2019.
Liang a refuzat categoric să urmeze aceeași schemă, împiedicînd astfel inginerii și constructorii. Femeia a motivat acest lucru spunînd că suma despăgubirii era insuficientă. Autoritățile i-au oferit în schimbul casei sale cu un etaj, cu o suprafață de 40 de metri pătrați, 2 apartamente și 186.000 de dolari suplimentar. Liang a crezut că acest lucru nu este suficient și a cerut 4 apartamente și 287 000 de dolari. Ca rezultat, după 10 ani de negocieri cu proprietara ”lacomă”, s-a decis să-i „încadreze” casa în proiectul arhitectural al autostrăzii. Clădirea a fost pur și simplu ”capturată” între benzile drumului.
Prin urmare, autostrada a fost construită, chinezoaica a rămas în vechea ei casă (sau mai bine zis, în gheaba sa avariată) și, pe lîngă gălăgia mașinilor, acum trebuie să suporte zgomotul turiștilor care vin să admire noua „atracție”.
Adăuga comentariu