Se estimează că poate atinge o viteză de pînă la 550 km/h. Conceptul se numește Magrail, transmite Noi.md cu referire la libertatea.ro.
Trenul „plutește pe șinele existente și nu le atinge”. Electromagneții ridică, accelerează și frînează trenul. „Cu 70 km/h decolează și plutește la doi centimetri deasupra șinei.Deoarece nu există frecare, sînt posibile viteze semnificativ mai mari decît la trenurile convenționale”, susțin cei de la Nevomo, de a căror tehnologie sunt interesați reprezentanții căilor ferate din Franța și Germania. Lucrurile nu sunt atît de simple și, mai presus de toate, ieftine.
Sistemele electromagnetice de ghidare trebuie instalate pe marginea șinelor și între acestea. Costul instalării per kilometru: 5 milioane de euro. Przemek Ben Paczek, șeful și cofondatorul Nevomo, crede, însă, în noul său sistem.
El vorbește despre o „piatră de hotar”: „Pentru prima dată în istoria căilor ferate, un vehicul feroviar nu se deplasează pe șinele existente, ci peste ele, fără frecare. Aceasta nu este o viziune pentru viitor, ci o soluție tangibilă pentru astăzi.
Adăuga comentariu