Potrivit lui, se creează impresia că "reforma cronică", sau reforma de dragul reformei, boala de care suferă sistemul de Educație din Moldova, a luat noi proporții.
”Miniștrii care se succed la Educație încep, fiecare, propria reformă, ignorînd sau demolînd ceea ce a creat predecesorul său, fie pentru a nu continua și legitima astfel lucrarea acelui dinainte, fie pentru a-și lega propriul nume de schimbare.„Reforma”, mai bine spus un șir incoerent de începuturi, experimente și eșecuri, se reduce la plagieri după modele străine, preluări, optimizări, lichidări și disponibilizări, adîncind astfel starea de incertitudine și confuzie în sistemul educațional.
Astfel, doar în ultimii 8 ani, fără a se lua în calcul riscurile și consecințele nefaste ale schimbărilor promovate în sistem, s-a recurs la optimizarea/ lichidarea a sute de școli. Mai multe universități au fost desființate. Academia de Științe a Moldovei a fost transformată într-o adevărată fantomă, iar sistemul național de cercetare a fost distrus în urma unei reforme precipitate și nechibzuite, prin trecerea institutelor științifice academice la universități, distrugînd școlile științifice și ignorînd personalități notorii din domeniul științei, etc”, spune Popovici.
”Este necesară o reformă nu doar formală, de suprafață, ci una care să aibă rezultate semnificative, o reformă autentică, o schimbare profundă care să poată fi motivată și care să aducă rezultate.
În caz contrar, după optimizarea/ lichidarea grădinițelor, școlilor, universităților, școlilor profesionale, institutelor de cercetare, ar fi logic să se optimizeze/ lichideze și Ministerul Educației.
A avut dreptate cel care a afirmat că cei mai buni reformatori care au existat vreodată în lume au fost cei care au început cu ei înșiși”, a mai menționat Popovici.
Adăuga comentariu