De asemenea, oficialul susține că taxa de 9 euro, care fiecare pasager o achită pentru modernizarea aeroportului, nu poate fi anulată de Guvern.
„Taxa este consfințită în contractul de concesiune. Noi avem bănuieli cine a făcut acest contract. Noi documentăm. Se ocupă Comisia parlamentară despre cazul Aeroportului. Contractul cînd a fost creat, compania care a concesionat Aeroportul, Avia Invest, este obligată să facă investiții în dependență de fluxul de pasageri. Deja au trecut cinci ani, 75-80 de milioane de euro, anual se scot din această taxă de 9 euro. Din acești bani construim un nou aeroport. Și încă au mai rămas 45 de ani înainte”, a declarat ministrul Economiei, Vadim Brînzan în cadrul emisiunii „Cutia Neagră” de la TV8.„Noi încă mai avem anumite pîrghii de a rezilia contractul. Vom folosi toate pîrghiile legale”, a mai adăugat ministrul.
Acordul de concesiune a Aeroportului Chișinău a fost semnat pe 30 august 2013, între Agenția Proprietății Publice și compania Avia Invest, fondată pe 2 august 2013, cu un capital social de 85,1 milioane de lei, divizat în părți egale între firmele rusești Habarovski Aeroport și Kolomenski Zavod, scria mold-street.com.
Amintim că la data de 18 iunie Parlamentul a decis să fie constituită o Comisie specială de anchetă parlamentară asupra mai multor cazuri de privatizări dubioase, începînd cu anul 2013, printre care și Aeroportul Chișinău.
Adăuga comentariu