O pisicuță cu blana mătăsoasă, mascota grupului de roboți prezentați, asigură traducerea în patru limbi străine. Modul de funcționare este simplu: vizitatorul vorbește în microfon, iar pisica-robot traduce imediat pe ecranul său integrat.
"Aveți nevoie de ajutor?" este fraza cu care călătorii ar putea fi întîmpinați de un robot umanoid care răspunde la numele de Cannelle. De un alb strălucitor, acest robot comunică cu vizitatorii grație sistemului său de inteligență artificială și le arată direcția ce trebuie urmată.
Un alt robot ar putea căra bagajele vizitatorilor pe aeroport.
Yutaka Kuratomi, reprezentantul operatorului Japan Airport Terminal, speră ca în 2020 terminalele să fie "înțesate de roboți" și să devină un lucru "normal" ca turiștii să comunice cu mașinile.
Ei pot ajuta mai ales vizitatorii străini care așteaptă cu nerăbdare ca Japonia să-și dezvăluie noua tehnologie pentru viitoarele Jocurile Olimpice de la Tokyo.
Aeroportul principal din Tokyo, Haneda, se pregătește pentru o creștere masivă a vizitatorilor în perioada desfășurării JO și speră ca roboții să compenseze lipsa de personal.
Roboții vor fi testați timp de o lună pe aeroportul din Haneda începînd cu 9 ianuarie anul viitor.
Adăuga comentariu