La stația terminus, de la capătul străzii Alba-Iulia, i-am surprins pe șoferii de troleibuz mîncînd, în grabă. Avînd o pauză scurtă, aceștia ne-au spus că se alimentează pe apucate, ca să reușească o nouă tură la timp. Și recunosc cu tristețe că majoritatea șoferilor de troleibuz sînt în vîrstă. În ultima perioadă, mulți dintre colegii lor au plecat, iar alții noi nu se prea înghesuie să le ia locul. Mai ales că nu e o muncă ușoară, ai nevoie de răbdare, dar și de dibăcie pentru a rezista în traficul infernal din Capitală, spun cei experimentați, scrie Noi.md cu referire la tv8.md.
În acest an, problema lipsei șoferilor și a taxatorilor s-a acutizat, mai ales după ce au fost cumpărate vehicule noi, iar angajați noi așa și nu au venit. Pentru că nu are cine să le conducă, vehiculele se prăfuiesc în parcurile de transport. Un alt motiv care nu atrage tinerii specialiști în domeniu sînt salariile mult prea mici, spun șoferii.Și dacă conducătorii de transport public sînt izolați cu un perete de sticlă, atunci, taxatorii trebuie să se înghesuie printre mulțime.
Potrivit lui Vitalie Mihalache, șeful de la Direcția Transport , ar mai fi nevoie de încă cel puțin 80 de șoferi și aproximativ 100 de taxatori.
Adăuga comentariu