Autorităţile municipale au prezentat conceptul de renovare a arterei, care prevede ca suprafaţa carosabilului să fie redusă. În schimb, trotuarele vor fi lărgite şi vor fi construite piste pentru biciclişti. Estimările autorităţilor arată că primele lucrări vor începe în decembrie, după ce va fi organizată licitaţia pentru a alege agentul economic care va implementa proiectul. Ce-i drept, vor fi făcute lucrări minore, iar restul va fi făcut la primăvară, cînd vor permite condiţiile meteo.
"Un carosabil de 5,5 metri, piste pentru biciclişti cîte un metru pe o parte şi alta a străzii şi trotuare de cel puţin 2,5 metri lăţime. Acum la carosabil sînt şapte metri, trotuarul, iarăşi, variază, dar e greu de estimat, pentru că, de obicei, sînt parcări neautorizate şi, uneori, pietonii nu au niciun metru", a declarat Andrei Vatamaniuc, şef adjunct al Direcţiei Generale Arhitectură, Urbanism și Relații Funciare.
Autorităţile municipale susţin că pe strada 31 august vor fi amenajate în jur de 200 de locuri de parcare. Totodată, şoferii care îşi vor lăsa maşinile în locuri neautorizate vor fi amendaţi.
"În locurile unde a fost posibil, au fost prevăzute locuri de parcare în paralel. Din contul îngustării carosabilului spaţiu adiţional nu va mai rămîne şi, dacă automobiliştii vor parca în stradă, atunci circulaţia practic va fi imposibilă, va rămîne o singură bandă", a spus Victor Chironda, viceprimar al Capitalei.
La prezentarea conceptului au venit şi mai multe persoane care obişnuiesc să circule zilnic cu bicicleta. Aceştia au criticat proiectul:
"O problemă este că pista pentru biciclişti nu este denivelată şi, respectiv, vom avea aceeaşi problemă ca la Valea Trandafirilor şi la Valea Morilor, unde pietonii circulă pe această pistă".
"Un metru este puţin pentru circulaţie pe bicicletă, mai ales că, dacă cineva se deplasează un pic mai încet şi tu vrei să-l depăşeşti pur şi simplu nu ai unde".
Adăuga comentariu