„Mulți ani unii locuitori s-au conectat ilegal pentru a beneficia de servicii de apă și canalizare, iar ca urmare nu achitau nimic. Am insistat ca S.A. „Apă-Canal Chişinău” să declanşeze controale inopinate. Aceste acțiuni sînt evaluate de o comisie specială.
Rezultatele obţinute în urma identificării consumului fraudulos sînt prezentate astfel în primul semestru:
Numărul total de cazuri examinate – 1368
Numărul de decizii privind încălcările – 419
Branșări neautorizată la reţeaua de apă – 42
Racordare/Conectare neautorizată la reţeaua de canalizare -149
Demontarea /deteriorarea contorului -105
Deteriorarea sigiliilor – 123
Valoarea facturilor emise, lei – 431.027,87
În urma controalelor sînt depistate încălcări, atît în apartamente cât și la blocuri de locuit, agenți economici, dar și case particulare, consumatorii respectivi nu aveau încheiate contracte cu furnizorul de apă”, a declarat Ceban.Primarul afirmă că în scopul beneficierii în continuare de serviciul public de alimentare cu apă și de canalizare, agenții economici achită cheltuielile de debranșare/branșare la rețeaua publică de apă și canalizare, primesc amenzi, iar cei care nu au contract cu S.A. „Apă Canal” depun o cerere pentru conectarea la servicii oficial.
Adăuga comentariu