Au fost găsite microorganisme capabile să supraviețuiască pe Marte

20 feb. 2021,, 21:00   Ştiinţă şi IT

Oamenii de știință de la Universitatea Bremen din Germania au descoperit microorganisme care pot crește și se pot dezvolta într-o atmosferă marțiană.

Potrivit cercetătorilor, pe baza cianobacteriilor sau a algelor albastre-verzi, pot fi create sisteme de susținere a vieții pentru persoanele care vor trăi pe suprafața planetei Marte. Despre acest lucru s-a anunțat într-un articol publicat în revista Frontiers in Microbiology.

Experții au arătat că cianobacteriile pot susține activitatea vitală prin utilizarea gazelor atmosferei planetei Marte ca sursă de carbon și oxigen, în ciuda presiunii scăzute. Algele albastre-verzi s-au înmulțit în apa cu praf marțian, ceea ce face posibilă utilizarea lor pentru a hrăni alte organisme vii. În plus, cianobacteriile produc oxigen drept produs secundar al fotosintezei, transmite lenta.ru.

În urma mai multor experimente cercetătorii au demonstrate că cianobacteriile de pe Marte pot fi folosite pentru a hrăni culturile, care, la rîndul lor, sînt potrivite pentru sinteza substanțelor nutritive, inclusiv a medicamentelor.

La ce va duce decizia de a fuziona fizica, chimia și biologia într-o singură materie școlară?