O consumatoare din raionul Orhei a procurat recent un încălzitor pentru apă, aceasta achitînd pentru produs o sumă de 3000 lei. Pentru obiectul achiziționat, consumatoarea a primit și un termen de garanție.
După cîteva zile de la utilizarea încălzitorului, femeia a depistat că apa din robinet nu mai este... caldă. Pentru a remedia defecțiunea apărută, aceasta s-a adresat agentului economic, solicitînd înlăturarea deficiențelor sau restituirea contravalorii produsului.
Agentul economic a refuzat să-i revendice drepturile consumatoarei, declarînd-o vinovată pentru defecțiunile produse asupra coloanei încălzitorului.
Drept rezultat, consumatoarea a sesizat Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței, care în condițiile legii, a luat legătura cu agentul economic vizat și i-a cerut efectuarea unei expertize a produsului.
Expertiza a demonstrat apariția defecțiunilor produsului în momentul instalării și conectării acestuia de către angajatul firmei, ceea ce a îndreptățit pretențiile consumatoarei.
Astfel, conform art.18 (alin.1) din Legea Nr.105/13.03.2003 privind protecția consumatorilor, agentul economic i-a restituit consumatoarei valoarea produsului achiziționat.
Adăuga comentariu