Acesta va fi primul pod cu 4 benzi dintre România și R. Moldova, potrivit secretarului de stat al Ministerului Transporturilor al României, Ionel Scrioșteanu.
Proiectul podului peste Prut de la Ungheni are o valoare totală de 33 de milioane de euro și o durată de realizare de 43 de luni. Licitația pentru proiectare și execuție ar urma să fie lansată la începutul anului viitor. Acordul de Mediu a fost emis în noiembrie, iar Guvernul de la București urmează să aprobe indicatorii tehnico-economici, potrivit lui Ionel Scrioșteanu.
„Podul Ungheni reprezintă o necesitate atît pentru România, cît și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.
Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Tîrgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova)”, a anunțat pe rețelele de socializare secretarul de stat al Ministerului Transporturilor al României.Principalele caracteristici prevăzute, potrivit oficialului român, sunt:
261,20 m lungime pod nou peste Prut
13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)
8 m lățime parte carosabilă
1 km lungime traseu
4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură
punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spații închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor.
Podul face parte din proiectul Autostrăzii A8 și va avea și punct de trecere a frontierei, a mai precizat secretarul de stat al Ministerului Transporturilor al României, Ionel Scrioșteanu.
Adăuga comentariu