Postul nostru de televiziune a difuzat anterior un reportaj despre lucrările făcute în satul Zâmbreni, unde autorităţile au fost nevoite să modifice proiectul la cererea primarului şi a localnicilor. Situaţia se repetă acum şi la Horeşti, transmite Publika.md.
Sătenii afirmă că schițele făcute de proiectanţi nu corespund cu necesităţile din teren. Primarul a anunţat Administraţia de Stat a Drumurilor despre problemele depistate, dar puţine dintre acestea au fost remediate.
Tronsonul care trece prin satul Horeşti are lungimea de aproximativ 7 kilometri. Odată cu începerea lucrărilor au apărut şi primele nedumeriri.
Oamenii spun că lucrările au fost făcute necalitativ.
"Am zis că nu e suficient trei centimetri de asfalt care este preconizat pentru trotuare. Ei au făcut trei centimetri. Intră omul cu o maşină încărcată cu lemne, că aşa e la noi, la moldoveni, avem nevoie de una, de alta, intră şi a doua zi gata, nu mai este asfaltul."
"E îngust, se întâlnesc aici două maşini şi nu pot trece. Vedeţi, acolo, pe bordură, s-a urcat deja cineva şi sunt cam toate aşa făcute, toate intrările."
Primarul afirmă că proiectul inițial a fost schimbat fără a coordona acest lucru cu autoritățile locale.
"Pe acest sector erau, iniţial, prevăzute trei tuburi. Au rămas două tuburi. Nu ştim dacă ele for face faţă", a mai spus primarul satului Horeşti.
Primăria Horeşti a trimis mai multe scrisori oficiale Administraţiei de Stat a Drumurilor şi a cerut să se intervină.
"Avem un şir de scrisori, am primit răspuns poate nu chiar la toate întrebările adresate la ultima adunare, dar o bună parte au fost discutate. Locuitorii au calificat răspunsurile drept evazive", a declarat primarul.
Am încercat să obţinem o reacţie de la Administraţia de Stat a Drumurilor. L-am sunat pe directorul interimar al instituţiei, Veaceslav Potop, adjunctul acestuia, Iulian Mornealo, şi pe purtătorul de cuvânt Viorela Dimici, dar nimeni nu ne-a răspuns la telefon.
Coridorul 16 face legătura dintre două drumuri naţionale şi trece prin cinci sate din raionul Ialoveni. Pentru a-l repara, Moldova a împrumutat de la Banca Mondială 80 de milioane de dolari, iar din Fondul Rutier au mai fost alocați 6 milioane de dolari. Lucrările ar trebui să fie gata vara viitoare.
Adăuga comentariu