Regulamentul stabilește modul de organizare, mecanismul de funcționare a resursei informaționale destinate evidenței aferente raporturilor de muncă ale angajaților. Registrul va conține date privind persoanele angajate din sectorul bugetar și alte mențiuni privind raportul de muncă și obiectele de evidență a acestora.
Documentul reglementează subiecții raporturilor juridice în domeniul creării, exploatării și utilizării Registrului, drepturile și obligațiile subiecților, crearea și asigurarea funcționării acestuia, înregistrarea, modificarea, completarea și radierea datelor din Registru, precum și alte aspecte ce țin de administrarea eficientă a acestuia.
Decizia adoptată, astăzi, conține modificări și completări la Conceptul SIA REA aprobat prin HG 681/2020, principalele fiind: funcția de posesor al sistemului se transferă de la Serviciul Fiscal de Stat la Ministerul Finanțelor, iar începînd cu 1 iulie 2022, utilizarea sistemului devine obligatorie pentru toate instituțiile bugetare.
SIA REA este destinat pentru a crea o resursă informațională despre persoanele angajate în sectorul bugetar, la etapa inițială, iar ulterior din sectorul real, prin colectarea, stocarea și actualizarea datelor.
Adăuga comentariu