„Prin acest program, Moldova Creativă, vrem să coagulăm eforturile statului, al partenerilor de dezvoltare și al oamenilor talentați. Acest spațiu, unde ne aflăm acum, ArtCor, pentru asta a fost creat și asta face cu succes pe parcursul a trei ani deja. Moldova creativă are toată susținerea Guvernului și rezonează cu planurile Executivului, pentru că asta ne dorim la moment: o nouă abordare a politicilor culturale, în susținerea domeniului creativ, prin inovare spre dezvoltare.
Ministerul Culturii are mai multe programe de suport și instituții subordonate care țin de domeniul industriei creative. Ceea ce urmează e să încurajăm creativitatea în toate activitățile, pornind de la noi, ca fiind o condiție de succes și o șansă pentru monetizarea produsului cultural, pentru sporirea ponderii acestuia în PIB”, a declarat Andrei Chistol.
Doar în 2020 vînzările industriei creative în Republica Moldova au constituit peste 150 milioane de dolari (comparabil cu industria vinicolă și de două ori mai puțin decît vînzările industriei IT).
Festivalul Industriilor Creative 2022 se traduce în 5 zile de desfășurare, (1 – 5 iunie) cu 150 ore de conținut creativ: workshopuri, meetupuri, speechuri inspiraționale, studii de caz, concerte, ateliere, proiecții de film, instalații interactive, prezentări de jocuri. Printre invitați – nume sonore din Romînia, Rusia, Japonia, Franța.
Adăuga comentariu