Un subiect aparte discutat în cadrul întîlnirii a fost problema creării rîndurilor de camioane pe ambele părți ale frontierei la punctul de trecere Giurgiulești-Reni și nemijlocit examinarea posibilităților de redirecționare a unei părți a fluxului mijloacelor de transport prin alte puncte de trecere mai puțin aglomerate Cișmichioi-Dolinskoe, Vulcănești-Vinogradovka, Mirnoe-Tabaki, Ceadîr-Lunga-Novîe Troianî, Ceadîr-Lunga- Maloiaroslaveț-1 și Basarabeasca-Serpnevo-1. Astfel, părțile au convenit să elaboreze în regim prioritar propuneri relevante pentru optimizarea trecerii frontierei și degajarea traficului proporțional.
Totodată, au fost discutate subiectele sincronizării acțiunilor comune pentru simplificarea trecerii și utilizării eficiente a infrastructurii existente a punctelor de trecere Palanca-Maiaki-Udobnoe, Tudora-Starokazacie, Otaci-Moghiliov-Podolsk, Ocnița-Sokireanî, Briceni-Rossoșanî.Un loc aparte în cadrul discuțiilor a fost acordat problemelor de returnare a containerelor și vehiculelor cu mărfuri moldovenești aflate în porturile din Odesa și Cernomorsk, precum și transbordarea mărfurilor moldovenești din vagoane destinate Republicii Moldova, care sînt reținute pe teritoriul Ucrainei.
Ca urmare a întîlnirii, părțile au convenit:
La finalul discuțiilor părțile și-au reconfirmat disponibilitatea de a soluționa cu promptitudine subiectele interacțiunii bilaterale pentru optimizarea procedurilor vamale și asigurarea securității la frontiera moldo-ucraineană.
Adăuga comentariu