Ion Chicu a menționat: „Restanțele în implementarea Acordului de Asociere sînt prioritățile noastre. Sectorul feroviar a ajuns într-o stare inacceptabilă și a pierdut competiția cu transportul auto. Pentru a avea un sector feroviar competitiv și integrat în rețeaua feroviară regională trebuie să schimbăm modelul de organizare și administrare actual”.
Proiectul are obiectivul să transpună o serie de directive europene referitoare la organizarea și desfășurarea transportului feroviar.
În rezultatul adoptării proiectului modelul de organizare a întreprinderii de stat „Calea Ferată din Moldova” va fi schimbat prin separarea gestionării infrastructurii feroviare, a capacităților de tracțiune, a serviciilor de transport călători și marfă. În domeniul transportului feroviar nu va mai exista monopol.
Codul transportului Feroviar aduce termeni precum Administrator al infrastructurii, autorizație de siguranță, capacitate de infrastructură, certificat de siguranță, obiective de siguranță, organisme notificate și altele. Codul prevede mecanisme de certificare în domeniul transportului feroviar.
Se va institui un Program național de infrastructură aprobat de Guvern, care va conține activități de mentenanță, reparație și construcție a infrastructurii feroviare.
Proiectul Codului transportului Feroviar va fi inclus pe agenda Guvernului la una din ședințele din luna Iunie.
Adăuga comentariu