Conducătorii instituţiilor medico-sanitare publice şi privat, instituţiilor socio-medicale şi instituţiilor de reabilitare/recuperare/balneo-sanatoriale vor asigura implementarea, cu răspunderea personală, a următoarelor măsuri de prevenire şi control al infecţiei COVID-19:
1. Realizarea strictă a managementului calităţii serviciilor prestate, inclusiv a măsurilor de control al infecţiei COVID-19, în conformitate cu actele normative în vigoare.
3. Efectuarea triajului şi monitorizarea zilnică la COVID-19 a pacientului/beneficiarului/însoţitorului.
4. Organizarea şi efectuarea triajului zilnic al personalului angajat, la începutul turei de lucru.
6. Monitorizarea utilizării corecte a echipamentului de protecţie.
7. Asigurarea instituţiei cu produse dezinfectante, inclusiv pentru igiena mîinilor şi organizarea măsurilor de curăţare şi dezinfecţie.
8. Organizarea instruirii personalului la locul de muncă privind măsurile de prevenire, control şi combatere a infecţiei cu COVID-19.
9. Reevaluarea modului şi a volumului de activitate a personalului angajat, pentru facilitarea organizării lucrului de la distanţă (în baza evaluării condiţiilor de activitate a instituţiei/prestatorului, grupurilor de risc şi a condiţiilor familiale ale angajatului: comorbidităţi, vîrstă, copii minori, persoane la îngrijire etc.).
10. Organizarea activităţii şi amenajării locului de muncă cu respectarea măsurilor de prevenire conform Ghidului practic „Măsuri cheie pentru prevenirea infecţiei COVID-19 la locul de muncă”, aprobat de către Ministerul Sănătăţii, Muncii şi Protecţiei Sociale.
11. Organizarea şi efectuarea programării populaţiei pentru imunizarea antiCOVID în zilele de luni-sîmbătă, în intervalul orar 09.00 - 18.00.
12. Instituţiile medico-sanitare publice vor asigura acordarea asistenţei medicale tuturor persoanelor care întrunesc criteriile definiţiei de caz pentru COVID19, indiferent de statutul acestora în sistemul asigurărilor obligatorii de asistenţă medicală (asigurate/neasigurate).
Adăuga comentariu