În rezultatul coliziunii, ambele corăbii au suferit daune minore: 4 cabine au fost afectate pe A Rosa Mia, iar pe Crucestar – au fost sparte toate vasele și afectat arcul navei.
Totuşi, lovitura nu a fost singura problemă pentru nava aflată sub pavilion moldovenesc: continuîndu-şi manevrele, Crucestar a intrat cu nasul în malul de beton.
Despre cauzele incidentului deocamdată nu se vorbeşte, totuşi experienţa căpitanului nu ar putea fi numită drept motiv, or nava Crucestar era condusă de un navigator cu o experienţă de 30 de ani. Se presupune că experiența căpitanului nu a fost suficientă pentru a conduce concret nava în cauză. Cel mai probabil, el a greșit la schimbarea controlului.
După cum a devenit cunoscut, după incident, căpitanul a fost destituit în portul orașului Cladovo, iar nava a mers la Giurgiu fiind condusă de al doilea și al treilea căpitan.
Reamintim că, la 29 mai, la Budapesta, ca urmare a coliziunii dintre o navă turistică și vasul de croazieră Viking Sygin, condus de un căpitan ucrainean, șapte persoane au murit și alte 21 au fost date dispărute.
Adăuga comentariu