Inspecțiile efectuate de echipa autorității maritime locale au fost declanșate imediat după sosirea navei în port, pe 29 martie 2019, atunci cînd a fost primită o solicitare semnată de întregul echipaj care a raportat neplata de către armator a plăţilor salariale datorate conform contractului, declarînd starea de grevă și blocarea operațiunilor comerciale ulterioare, scrie mold-street.com cu referire la publicaţia salernotoday.it.
Încălcări grave ale normelor internaționale privind siguranța navigației
În timpul controalelor la bord, inspectorii Gărzii de Coastă din Salerno, sub coordonarea regională a Direcției Maritime din Napoli, pe lîngă constatarea veridicităţii revendicărilor echipajului, au depistat o serie de încălcări grave ale normelor internaționale în materie de siguranță a navigației, astfel încît să se determine arestarea navei în port.
Abia pe 18 aprilie, au fost eliminate toate deficiențele majore legate de siguranța navigației, precum și plata de către armator a oricărui salariu datorat echipajului, care, prin revocarea statutului său de grevă, a permis începerea operațiunilor comerciale de debarcare a încărcăturii la bord, mai scrie publicaţia italiană.
În conformitate cu dispozițiile naționale și internaționale, căpitănia Portului a notificat de asemenea compania maritimă și autorităţile Republicii Moldova despre interzicerea pentru trei luni a accesului aceste nave în porturile care intră sub incidența Memorandumului de la Paris privind controlul statului portului (MOU Paris).
De notat că nava Dana 1 are un tonaj de aproape 2.000 de tone şi a fost lansată pe apă încă în anul 1973 cu numele de Ladoga 6. Din 2008 are denumirea actuală și a navigat sub pavilion al statului Belize, apoi al Georgiei şi din 2012 al Republicii Moldova.
Citiţi continuarea pe mold-street.com.
Adăuga comentariu