Telefonul consumatorului va funcționa de luni până vineri, între orele 08:30-17:30 și poate fi apelat din orice rețea la tarif obișnuit.
Consumatorii pot semnala diverse situații, cum ar fi practicile și clauzele abuzive aferente contractului de asigurare, refuzul nejustificat în achitarea indemnizației de asigurare, nerespectarea termenului de achitare a despăgubirii de asigurare, exercitarea necorespunzătoare de către asigurător a obligațiilor sale, tergiversarea soluționării cererilor de despăgubire, orice alte acțiuni neconforme ale societăților de asigurare în relația cu clienții, dezacordul față de calculul penalităților aferente contractelor de credit încheiate cu organizațiile de creditare nebancară.
De asemenea, cetățenii pot apela la telefonul consumatorului în cazul în care au neclarități cu privire la legislația din domeniu sau dacă vor să vină cu opinii și sugestii de îmbunătățire a serviciilor financiare.
De la 1 iulie curent, CNPF este responsabilă de supravegherea și protejarea drepturilor consumatorilor de servicii financiare pe domeniile de asigurări, creditare nebancară, piața de capital, iar începând cu 1 ianuarie 2024 pe toate serviciile financiare: sector bancar, prestatorii de servicii de plată, unitățile de schimb valutar.
Adăuga comentariu