Podul de pontoane de peste Prut de la Bumbăta, punct nou de trecere a frontierei dintre România și Republica Moldova, construit anul acesta pentru a reduce aglomerațiile din Vama Albița, are o singură arteră de intrare în țară și una de ieșire, iar programul de lucru este doar pe timp de zi, de la ora 8:00 pînă la ora 20:00. Autoritățile române susțin că obiectivul încă nu reușește să preia atîtea vehicule cîte ar fi nevoie pentru fluidizarea traficului din Vama Albița.
Primarul municipiului Huși, Ioan Ciupilan, oraș prin care trec aproape toate autocamioanele care intră în România prin Vama Albița, susține că numărul acestor vehicule de mare tonaj a crescut în ultimul timp, iar șoferii acestora spun că preferă să tranziteze tot Vama Albița, întrucît ar trebui să ocolească dacă ar dori să intre în România pe la Bumbăta.
Punctul de trecere a frontierei de stat, Leova-Bumbăta, a fost inaugurat luna mai. Atunco autorițățile au declarat că noul punct va oferi o alternativă viabilă și o măsură necesară pentru fluidizarea traficului transfrontalier pentru cei peste 800 de mii de cetățeni și agenți economici din regiune. În același timp, acest punct de trecere ar permite degajarea traficului în alte posturi vamale, precum Leușeni-Albița sau Cahul-Oancea.
Adăuga comentariu