Odată cu construcţia căii ferate Chișinău-Ungheni pe culmea dealului de la Corneşti a apărut în anul 1867 un orăşel de corturi şi barăci unde se adăposteau cei 1500 de oameni care munceau la construcția căii ferate. În 1872 pe sectorul de construcţie Corneşti al căii ferate Chișinău-Ungheni a avut loc o grevă a muncitorilor care cereau majorarea salariilor şi îmbunătăţirea condiţiilor de muncă. Guvernatorul a trimis în întîmpinarea lor un detaşament de cazaci, care i-a silit să se întoarcă la Corneşti. Conducătorii grevei au fost arestaţi, însă muncitorii au reluat lucrul numai după ce le-au fost satisfăcute revendicările. La 1 iunie 1875 a fost deschisă circulaţia regulată a trenurilor pe sectorul Chișinău - Ungheni. În anul 1884 noua aşezare de lîngă gară avea o populaţie de 76 de locuitori.
Continuarea articolului citiți pe moldovenii.md.
Adăuga comentariu