Pentru ca voluntarii să fie recunoscuţi de la distanţă, pentru ei a fost comandată o vestimentaţie specială. Fiecare are o legitimaţie, pe care o va prezenta la cererea persoanelor deservite.
În cadrul conferinţei video organizate conform totalurilor primelor două săptămîni de activitate a campaniei „Împreună împotriva COVID-19”, voluntarul Dumitru Godorog care lucrează la „Linia verde”, a spus că de cele mai multe ori telefonează pensionarii solitari şi oamenii nevoiaşi. Solicitările lor, procesate, sînt introduse în baza de date.
Adresa solicitantului şi lista produselor comandate este transmisă voluntarului care locuieşte în apropierea solicitantului.
Ca regulă, oamenii cer să li se aducă produse alimentare. Adesea este vorba despre oameni în etate, care nu se pot deplasa, invalizi şi nevoiaşi.Fata a decis să nu piardă timpul în perioada epidemiei şi s-a consacrat activităţii de voluntariat. Zilnic, pe parcursul a 5-6 ore, ea livrează produse alimentare şi medicamente, scop în care parcurge 70-70 km/zi. Produsele sînt achiziţionate de mai multe persoane, deoarece pungile sînt destul de grele – cca 10 kg pentru o singură familie.
Voluntarii spun că în perioada activităţii lor au fost depistate cazuri în care oamenii care au apelat „Linia verde” nu aveau nici produse alimentare, dar nici bani pentru a le cumpăra.
Iniţial, voluntarii cumpărau cele necesare din banii proprii, însă după ce administraţia locală a rugat orăşenii să contribuie financiar în măsura posibilităţilor, au început a se acumula bani. La începutul lunii aprilie s-a reuşit colectarea sumei de cca €2500. Din aceşti bani voluntarii cumpără produse pentru cei care au nevoie, şi combustibil pentru maşinile cu care livrează aceste produse.
Adăuga comentariu