În timp ce clientul transfera avansul și apoi „dispăruse” cu totul, Veacheslav a fost contactat de alți investitori, care au comandat și ei o sculptură urbană. Jiglițchi le-a sugerat ideea unei sculpturi cu o fată care aleargă, le-a plăcut. Așa că a apărut ideea unei întîlniri – să fie modelată și sculptura unui băiat care ar aștepta o fată, sprijinindu-se pe pilonul unui felinar de stradă și uitîndu-se la ceas.
Potrivit sculptorului, clienților le-a plăcut atît de mult compoziția „Întîlnirea”, încît au decis să continue această temă. „Am ajuns la Parcul Valea Morilor, ne-am plimbat acolo și ne-am oprit la Scara Cascadei – cîndva am participat la restaurarea ei, cunoșteam bine acest loc, așa că m-am gîndit că ar fi frumos să instalez o sculptură chiar lîngă scări, așa și s-a întîmplat. Cînd ne plimbam acolo, erau o mulțime de skateboarderi în jur, așa că i-am înfățișat pe ei”, spune el.
Mai tîrziu, Jiglițchi a fost sunat de principalii beneficiari ai aeroportului, care i-au spus că ar dori să-l decoreze cu o compoziție simbolică. La început, sculptorul s-a gîndit să sculpteze o compoziție cu cocoare în fața clădirii aeroportului, dar s-a oprit totuși pe ideea unui echipaj cu un pilot și două stewardese – o compoziție pentru noroc și un zbor calm, reușit.
Ideea unui nou obiect de artă pe strada Miorița a fost implementată împreună cu primarul municipiului Chișinău, Ion Ceban, și pretorul sectorului Centru, Pavel Rusu.
Tema sculpturii a fost determinată de locație. I-a amintit lui Jiglițchi despre balada moldovenească „Miorișa” despre un cioban și oița sa, astfel Veaceslav a decis să-i înfățișeze anume pe cei doi.
Adăuga comentariu