Foto: ipn.md |
În opinia expertului, chiar dacă presa se poziționează constant pe locurile II, III în topul credibilității, această tendință s-ar putea schimba, întrucît oamenii au început să perceapă mai obiectiv informația furnizată de instituțiile mass-media.
”Eu cred că presa din Republica Moldova dă semne foarte clare de alterare profesională. Vizavi de încrederea cetățenilor – da, topurile, sondajele arată în continuare mass-media pe locul doi după Biserică, însă, dacă s-ar face acum un sondaj situația ar fi mai proastă. Din multiplele întîlniri pe care le-am avut în ultima perioadă cu cetățenii în diferite localități ale țării – și nu mă refer la orașe, ci în localități rurale – oamenii sînt decepționați. Ei înțeleg și asta bucură”, a explicat Petru Macovei în cadrul unei emisiuni la Europa Liberă.
În contextul apropierii campaniei electorale pentru alegerile prezidențiale, directorul API a remarcat că unele instituții de presă nici nu au ieșit din campania precedentă, promovînd constant anumiți politicieni.
”În țările din Europa, încrederea în mass-media este mai mică decît în Republica Moldova. Asta nu neapărat este un lucru rău, dacă media nu se bucură de încrederea a 100 de procente sau 90 la sută dintre cetățeni. Trebuie doar să înțelegem că cetățenii din Europa, spre deosebire de cei din Moldova, au o mai mare dexteritate sau o mai mare înțelegere și pricepere de a disemina produsul jurnalistic bun de cel prost”, a punctat Macovei.
Conform datelor Barometrului Opiniei Publice pentru aprilie 2016, moldovenii au cea mai multă încredere în Biserică, primărie și mass-media. Cel mai redus grad de încredere cetățenii îl au în Președinție, Parlament și Guvern.
Adăuga comentariu