Feroviarii transnistreni au transportat în primul semestru peste 1,14 milioane de tone de mărfuri, ceea ce este cu circa 1/3 mai puţin decît în perioada de referinţă din anul 2015.
În rezultat, întreprinderea "Calea Ferată din Transnistria" (CFT) a înregistrat un neajuns de 11,5 milioane de ruble, iar pierderile după achitarea impozitelor au depăşit 8,2 milioane de ruble.
Despre aceasta se vorbeşte pe site-ul "întreprinderii comerciale unitare de stat", create în 2004 prin însuşirea ilegală a bunurilor şi materialului rulant al Întreprinderii de Stat "Calea Ferată a Moldovei" (CFM) de pe teritoriul întreprinderii.
Conducerea CFM explică diminuarea volumul mărfurilor transportate prin "blocarea unilaterală de către CFM şi "Ukrzalizniţia" a livrărilor mărfurilor de import pe teritoriul RMN pentru consum intern".
Aceasta informează că, datorită sprijinului Guvernului şi MAI, "sînt întreprinse măsuri pentru deblocarea livrării mărfurilor de import, în special a carburanţilor, pe teritoriul Transnistriei".
CFM şi "Ukrzalizniţia" din anul curent funcţionează conform noii scheme de livrare a mărfurilor, excluzînd din aceasta două staţii de la segmentul transnistrean al frontierei moldo-ucrainene, care nu se subordonează autorităţilor constituţionale.
Și nu doar acesta este motivul reducerii mărfurilor transportate în regiune. Problema este că în Transnistria, pentru al doilea an consecutiv, se atestă o stare de criză, s-a redus considerabil producerea industrială – cu 9,3% şi comerţul extern – cu 25,5%. Diminuare a mărfurilor transportate pe cale feroviară s-a înregistrat şi în Moldova, de asemenea, cu circa 30%.
Cum considerați : Stabilirea supremației legilor si a altor documente al EU asupra legislatiei interne a Republicii Moldova se referă la problema privind caracterul suveran și independent al statului moldovenesc?
Adăuga comentariu