X 
Arşiţa stiri: 193
Jocurile Olimpice stiri: 157
Transnistria stiri: 1458

Dațco: Inițial nu erau bani pentru reparația drumurilor, iar ulterior s-a dovedit că nu sînt specialiști (VIDEO)

10 noi. 2014,, 14:00   Societate
3327 0
Foto: noi.md
„Inițial, în Moldova nu erau bani pentru reconstrucția și construcția drumurilor. Bani s-au găsit, dar s-a dovedit că nu avem specialiști și firme specializate în acest domeniu. Ne dezvoltăm! Dar am pierdut un an și jumătate. Acum trebuie să ne debarasăm de afaceriștii din acest domeniu”, a declarat pentru NOI.md directorul executiv al Uniunii Transportatorilor din Moldova, Eugen Dațco.

Interlocutorul a amintit că „în anul 2006, transportatorii în comun cu ministerul transporturilor au obținut un grant și, împreună cu specialiștii europeni, au început să elaboreze strategia de reabilitare și construcție a drumurilor noi în Moldova”. „În acea perioadă doar 10% dintre drumuri erau într-o stare mai mult sau mai puțin bună, toată infrastructura se distrugea rapid, iar Fondul rutier constituia nu mai mult de 200 de mii de lei pe an. Rămînea de rezolvat problema banilor. UE era dispusă să ne ajute cu condiția că la fiecare leu oferit noi vom investi încă un leu”, a menționat specialistul.

„Am ales atunci calea europeană și am elaborat un program cu privire la majorarea accizelor la combustibil. Deja în anul 2009 documentul a fost elaborat și promovat de guvernul Greceanîi. Strategia urma deja să fie implementată de noua guvernare. În acest an Fondul rutier a atins 1,3 miliarde de lei, cu toate că se preconizase ca această sumă să constituie 4 miliarde de lei. Cu părere de rău, vom atinge această sumă abia în anul 2016”, a precizat Dațco.

Totodată, directorul executiv al Uniunii Transportatorilor din Moldova a recunoscut că după ce au apărut banii s-a dovedit că în țară nu au mai rămas specialiști și firme specializate în reparația și construcția drumurilor. Astfel, s-au pierdut cel puțin un an și jumătate.

„Acum trebuie să ne debarasăm de afaceriștii din acest domeniu, care propun în cadrul tenderelor cele mai mici prețuri și să mergem pe calea americană: costul reabilitării unei porțiuni de drum nu poate fi mai mic decît cel stabilit de practica mondială în domeniu. Pentru că la noi încep lucrurile, după care se solicită mijloace suplimentare sub diferite pretexte, cu toate consecințele care urmează”, a subliniat Dațco.




0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Cum veți proceda în cazul referendumului republican privind integrarea europeană a R. Moldova?
CAII MOLDOVENEȘTI, ÎN CENTRUL UNUI SCANDAL!Сандуляк Владислав