Transnistria stiri: 1449
Preşedintele stiri: 4076

În Moldova au fost discutate problemele businessului hotelier

9 dec. 2013,, 10:15   Societate
5313 0
Foto: atelier.net
Vineri, în Moldova a avut loc pentru prima dată un forum, în cadrul căruia au fost abordate problemele businessului hotelier.

Potrivit agenţiei "Infotag", preşedintele Asociaţiei Naţionale a Hotelelor şi Restaurantelor din Republica Moldova, Stanislav Rusu, a spus în cadrul acestuia că scopul forului, la care au participat proprietarii hotelurilor din străinătate, este schimbul de experienţă pentru soluţionarea diverselor probleme.

„Mulţi turişti, venind în Moldova, preferă să închirieze un apartament, deoarece este mai puţin costisitor decît să stea la hotel şi anume din acest motiv suferă sectorul hotelier”, consideră Rusu.

Potrivit lui, „politica tarifară a hotelurilor moldoveneşti trebuie să fie mai flexibilă”.

„Asociaţia nu are scopul să lupte cu cineva. Există doar dorinţa de a coopera cu toţi şi de a dezvolta businessul hotelier din Moldova”, a menţionat preşedintele asociaţiei.

Directorul proiectului USAID CEED II, Doina Nistor, a reiterat că "proiectul este realizat în perioada 2010-2014 şi susţine dezvoltarea sectoarelor economice de vază ale Moldovei, inclusiv tehnologiile informaţionale şi comunicaţiile (TIC), industria textilă şi confecţii, accesorii de modă, vinificaţie şi mobilier, iar din 2012 şi turismul".

„Sectorul turistic este o ramură mică, dar promiţătoare, care este importantă atît pentru economie, cît şi pentru promovarea imaginii ţării. La momentul de faţă, cele mai promiţătoare ramuri pentru Moldova sînt vinificaţia, turismul rural şi cultural, care oferă oaspeţilor străini posibilitatea de a obţine o experienţă unică şi de a încerca ceva nou”, a spus Doina Nistor.

Potrivit directorului proiectului, ea şi echipa sa vor încerca „să prezinte Moldova pe piaţa europeană ca o ţară atractivă pentru turism, pentru a atrage cît mai mulţi vizitatori posibil. Pieţele ţintă, pentru sectorul turistic al ţării, sînt Marea Britanie, Germania, Franţa, România, Polonia. Proiectul este susţinut de operatorii turistici din Moldova, care participă la diverse expoziţii internaţionale şi, de asemenea, invită în Moldova jurnalişti străini.

Managerul proiectului la capitolul turistic, Natalia Curnic, a menţionat că „la momentul de faţă, Moldova este cea mai puţin vizitată ţară din Europa, însă, datorită acestui proiect, republica a început să se poziţioneze ca o ţară cu o ofertă turistică unică, fapt ce a facilitat apariţia publicaţiilor în presa internaţională, specializată în domeniul turismului”.

„Articole despre Moldova au apărut în Lonely Planet, San Francisco Gate, Newsweek Magazine, Touristik Aktuell, Heilbronner Stimme, Freizeit Stimme, Badische Tagblat, Sudwes Presse, Horizon, Krasivaya Jizni. A apărut şi primul ghid turistic al Moldovei în limba germană. De asemenea, un rol important în promovarea noii imagini a ţării l-a jucat site-ul www.moldovaholiday.travel, care, la momentul actual, este unica platformă informaţională în domeniul turistic din Moldova”, a comunicat Curnic.

La finele forumului, Asociaţia Naţională a Hotelurilor şi Restaurantelor din Republica Moldova a semnat un acord de colaborare cu „Alianţa Hotel Management” din Rusia.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce va duce decizia de a fuziona fizica, chimia și biologia într-o singură materie școlară?