X 
Arşiţa stiri: 195
Jocurile Olimpice stiri: 162
Transnistria stiri: 1458

În Moldova drumurile sînt rele, iar biletele scumpe - concluzie

1 noi. 2013,, 12:59   Societate
2152 0
Foto: noi.md
În Moldova drumurile sînt proaste, iar biletele pentru călătoriile în transportul public sînt scumpe. O astfel de concluzie poate fi făcută din Strategia transportului şi logisticii pentru anii 2013 - 2022, publicată vineri în Monitorul Oficial.

Potrivit Agenţiei "Infotag", în Strategie se constată că sectorul transportului auto este competitiv, însă RM se evidenţiază prin starea generală proastă a drumurilor. În anii 2008 – 2012, au fost reabilitaţi 250 km de drum din lungimea totală de 10 544 km. În stare proastă se află peste 54% de drum.

Din 1995, transportările de mărfuri şi de pasageri practic în totalitate au trecut în sectorul privat. În acest domeniu, oferă servicii, 1824 şi 1250 operatori, respectiv. Totuşi, doar a şaptea parte din aceştia sînt echipaţi conform standardelor UE (potrivit normelor permise de poluare).

În Moldova sînt înregistrate 745 mii de automobile personale.

Călătoriile cu avionul din/în Moldova sînt costisitoare. Biletul pentru aceeaşi distanţă din Bucureşti sau Kiev este de două ori mai ieftin decît din Chişinău.

Pe parcursul ultimului deceniu, fluxul de pasageri a crescut cu 13%. În 2011, Aeroportul Internaţional Chişinău, unul dintre cele patru rămase încă din timpurile sovietice, a înregistrat un flux de pasageri record - 1,046 mil.

Suprafaţa pistelor de decolare şi a platformelor este într-o stare deplorabilă şi necesită reparație imediată.

"Compania aeriană principal, ”Air Moldova”, nu este una mare, menţine activitate datorită datoriilor în creştere și este foarte ineficientă", se menţionează în Strategie.

Reţeaua naţională de cale ferată are 1045,4 km de căi neelectrificate, cedînd din punct de vedere tehnologic ţărilor vecine. Reţeaua are 90 de staţii, 1660 staţii de oprire, 226 de treceri, dintre care cu semnalare sînt utilate doar 181. La nouă puncte se foloseşte sistemul manual de schimbare a direcţiei, printre aceste staţii se numără şi cea de la Giurgiuleşti, care necesită modernizare.

Întreprinderea ”Calea Ferată a moldovei”, care are peste 10 mii de angajaţi, pe zi transportă pînă la 13 mii de pasageri. Tarifele pentru o călătorie nu s-au schimbat timp de 15 ani.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Cum veți proceda în cazul referendumului republican privind integrarea europeană a R. Moldova?
CAII MOLDOVENEȘTI, ÎN CENTRUL UNUI SCANDAL!Сандуляк Владислав