X 
Cutremure stiri: 503

Rețeta Nutella a fost schimbată în mare taină

10 noi. 2017,, 02:30   Externe
3633 0

Fanii celebrei ciocolate tartinabile au declanșat o adevărată revoltă online, după ce brandul a anunțat că rețeta Nutella a fost schimbată.

Compania Ferrero SpA, cea care produce Nutella, a făcut anunțul marți, atît pe pagina germană de Facebook a produsului, cît și pe Twitter, subliniind că schimbarea este o ”îmbunătățire” a rețetei precedente. Conform reprezentanților brandului, adaosul de lapte praf din rețeta originală crescuse semnificativ conținutul de zahăr al produsului. Deși se pretinde că noua rețetă este mai sănătoasă decît precedenta, fanii Nutella și-au exprimat plenar nemulțumirea față de decizia reprezentanților brandului și au susținut că vechea rețetă era de departe cea mai bună.

Mai mult, unii dintre împătimiții ciocolatei tartinabile au adresat companiei, prin intermediul Twitter, atît critici, cît și o serie de întrebări prin care au vrut să evidențieze faptul că decizia de a schimba rețeta Nutella a fost una proastă.

”Cum puteți spune că nu a fost compromisă calitatea produslui cînd ați crescut conținutul de lapte praf și implicit pe cel de zahăr?”, scrie un fan Nutella.

Anunțul de schimbare a rețetei a fost făcut public pentru prima dată de Centrul pentru Protecția Consumatorilor din Hamburg, care a preciazat că modificările au avut loc săptămîna trecută, cînd ciocolata a devenit mai deschisă la culoare. Evident, datorită aportului crescut de lapte praf din rețetă.


Grupul Ferrero SpA a precizat că, potrivit listei de ingrediente tipărite pe eticheta produsului, proporția de lapte praf a crescut de la 7,5% la 8,5%. Însă, ”cacaoa a revenit în lista ingredientelor”, au ținut aceștia să sublinieze. ”Din moment ce culoarea produsului este mai deschisă, presupunem că una dintre cauze este adaosul suplimentar de lapte praf în contrabalans cu acela de cacao”, a reclamat autoritatea din Hamburg.
”Nutella este suficient de dulce”, a scris un utilizator de Twitter. ”De ce Dumnezeu să schimbi ceva de care toată lumea este mulțumită?”, a continuat acesta.

Nutella, o rețetă de criză

Nutella a fost creată după ce de-Al Doilea Război Mondial, cînd deficitul de cacao din Italia i-a determinat pe cofetari să devină creativi. Atfel, Pietro Ferrero, chef cofetar-patiser, a creat acest produs tartinabil folosindu-se de alune de pădure, zahăr și un pic de cacao.

Ferrero nu este însă primul producător de ciocolată care a adus schimări rețetelor originale ale produselor sale preferate de mass market. În urmă cu exact un an, fanii britanici ai Toblerone, ciocolata produsă de compania americană Mondelēz International, au reacționat vehement cînd s-a anunțat schimbarea forma triunghiulară care este, de altfel, eticheta ciocolatei Toblerone. Pe 8 noiembrie 2016, compania care produce Toblerone – ciocolată cu vînzări uriașe mai ales în aeroporturi – anunța că a fost forțată să micșoreze batoanele de ciocolată de la 170 de grame la 150 de grame, din cauza creșterii costurilor ingredientelor.

Surse din piața mondială a produselor de patiserie și cofetărie spun că, foarte probabil, aceasta să nu fie singura modificare pe care Ferrero să o aducă produselor sale, în condițiile în care compania intenționează să preia controlul asupra producției și a rezervelor de alune de pădure. Acesta este ingredientul principal al tuturor produselor aflate sub umbrela Ferrero. Culturile de alune de pădure sînt destul de limitate, majoritatea aflînd-se în Turcia.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

© Business

Utilizați inteligența artificială în munca/studiile dumneavoastră?
Caii moldovenești, în centrul unui scandalСандуляк Владислав