Potrivit lui, denivelările au apărut „în mod evident de la căldură”. Deși recunoaște că antreprenorul care s-a ocupat de lucrări era la curent din start cu această problemă, o soluție încă nu a fost găsită, spune Chirtoacă.
„Atunci cînd la umbră erau aproape 40 de grade și asfaltul a început să se "topească", din cauza faptului că în stații se fac cozi de troleibuze și autobuze, mai ales pe bd. Ștefan cel Mare și atunci sarcina asupra drumului crește exponențial, depășindu-i capacitatea portantă. Antreprenorului oricum i s-a pus în vedere problema de acum cîteva săptămîni, dar probabil ei vor spune ca au făcut conform proiectului, iar proiectantul va spune că a respectat normativele stabilite de stat, de Ministerul Construcțiilor”, a explicat Chirtoacă.
Potrivit lui, urmează a fi făcute expertize pentru a verifica dacă a fost respectată tehnologia și dacă nu au existat abateri. Pînă cînd lucrările nu au fost recepționate final, antreprenorul poartă responsabilitate pentru toate neconformitățile, mai spune edilul suspendat al capitalei.Dorin Chirtoacă s-a justificat și în cazul problemei marcajului rutier abia sesizabil. El a menționat că marcajul nu s-a șters atît de repede precum susțin locuitorii capitalei, ci nu se vede întrucît s-a depus praf.
Deși a recunoscut că există probleme serioase, Chirtoacă se arată convins: „nu putem spune că renovarea bulevardului Ștefan cel Mare ar fi o lucrare de mîntuială”. „Pe șantier sînt mai multe neconformități și, de luni de zile, de la bun început, ele se notează, se prezintă și se înlătură, apoi iar de la capăt”, a conchis el.
Adăuga comentariu