X 
Transnistria stiri: 1449
Preşedintele stiri: 4076

Cum călătorim cu autoturismul în UE

28 iun. 2013,, 09:49   Externe
7556 0
Foto: thesundaytimes.co.uk
Evghenii Ostapciuc

În perioada estivală mulţi automobiliști amatori în loc de călătoria tradițională în Crimeea preferă să organizeze o călătorie cu maşina prin Europa. Călătoria cu mașina vă permite să combinați odihna la mare cu vizitarea nu doar a cîtorva locuri istorice, ci și a cîtorva orașe și țări.

De exemplu, într-o asemenea călătorie puteţi vizita şi Bulgaria, și Grecia. Iar dacă optaţi pentru Europa de Vest, vă puteţi organiza un itinerar individual, care include asemenea orașe precum Praga, Viena, Roma, Veneția, Milano, Torino, Genova, Monte Carlo, Marsilia, Barcelona, Madrid. Iar la întoarcere să treceţi prin Lion, Paris, Frankfurt, Leipzig, Berlin, Poznan și Varșovia.

Pentru ca călătoria să vă aducă doar plăcere și să nu vă facă probleme, trebuie să vă pregătiţi în mod corespunzător pentru ea. "Astăzi" am precizat regulile de bază ale călătoriilor cu autoturismul prin Europa.

PREGĂTIȚI DOCUMENTELE NECESARE. Primul obiectiv ‒ ieşirea din țară. Pentru ca să treceţi fără probleme frontiera, trebuie să vă asiguraţi că nu aţi uitat acasă niciunul dintre documentele care pot fi cerute de către autoritățile de control. Aveţi nevoie de: permis de conducere ucrainean și certificat de înregistrare a autoturismului (paşaport tehnic), poliţa de asigurare "Carte Verde" (o puteți cumpăra la frontieră) și, desigur, o viză valabilă în pașaport (pentru fiecare călător).

COPILUL. De multe ori apar probleme atunci cînd un copil călătoreşte cu dvs. în maşină ‒ el trebuie să fie însoțit de ambii părinți sau de unul, dar cu un document legalizat notarial, în care cel de-al doilea părinte confirmă că nu este împotriva călătoriei.

PROCURA. Dacă mergeţi în străinătate cu o mașină străină, aveți nevoie de procură de la proprietar, întărită notarial. Iar dacă în paşaportul tehnic există menţiunea că autoturismul este în ipotecă (credit), conducătorul auto trebuie să ia o scrisoare de la bancă care să confirme că instituția financiară nu are obiecții faţă de ieşirea maşinii peste hotarele ţării.

VERIFICAREA AUTOTURISMULUI. În mod obligatoriu maşina trebuie să fie dotată cu: trusă de prim ajutor, extinctor, triunghi reflectorizant, cablu de remorcaj, roata de rezervă și autocolant "UA". Trebuie să vă asigurați că plăcuța cu numărul de înmatriculare este curată, iar informațiile de pe ea se văd bine.

De asemenea, există cerințe și faţă de starea tehnică a maşinii ‒ caroseria automobilului nu ar trebui să aibă defecţiuni serioase (parbrizul și retrovizoarele laterale sparte, urme de lovituri, să lipsească părţi ale caroseriei). În Europa, Poliția Rutieră atrage atenția asupra geamurilor fumurii ‒ amenda pentru geamurile din față "întunecate" este de 50 de euro. În plus, în unele state membre UE se solicită să aveţi în dotare o vestă reflectorizantă ‒ pe care trebuie să o îmbrăcaţi, spre exemplu, atunci cînd înlocuiţi anvelopa perforată în timpul nopţii.

Viteza: de la 50 pînă 130 km/oră

Pe cele mai multe şosele din Europa viteză este limitată la 130 km/oră. Totodată banda stîngă este prevăzută doar pentru depășire (cu aplicarea de amenzi celor care ocupă banda stîngă extremă, în cazul în care dreapta este liberă).

Fiţi atenţi la indicatoare ‒ pe unele drumuri nu aveţi voie să vă mișcaţi prea încet. Controlul vitezei se efectuează, în general, cu ajutorul sistemelor automatizate, în timp ce patrulele cu radar stau, în general, la intrările în localităţi (imediat după semnul de la începutul acestora). Viteza în orașe și sate este limitată la 50 km/oră şi primiţi amendă, dacă aţi depăşit indicele şi mergeţi cu 52 km/oră.

Regulile de circulaţie europene: ţineţi-vă mai pe dreapta și nu semnalizaţi cu farurile

Principalele puncte ale regulilor de circulație din Europa sînt similare cu ale noastre. Dar există diferențe.

În primul rînd, țineți cont de faptul, că în cele mai multe dintre ţările UE regulile nu împărtășesc conceptul de "depășire" și "întrecere". Adică în zona de acţiune a semnului "Depăşire interzisă" nu aveţi dreptul să întreceţi alte vehicule. De asemenea, în afara localităţilor nu aveţi dreptul să faceţi depăşirea pe dreapta.

La ieșirea pe autostradă, pe banda de accelerare trebuie să atingeţi viteza de 60-80 km/oră sau să mergeţi şi mai rapid, pentru a nu crea pericol pentru maşinile care se deplasează pe drumul principal. Pe şoselele cu multe benzi trebuie să vă deplasaţi în rîndul de extremă dreapta şi, respectiv, vă este permis să treceţi pe altă bandă numai pentru depășire.

Această cerinţă figurează şi în regulile noastre de circulaţie, însă puţini sînt acei care o respectă. Nu aveţi dreptul să porniţi faza lungă ca să semnalizaţi autovehiculul care merge în aceeaşi direcţie cu dvs., rugîndu-l astfel să vă cedeze banda pentru depăşire, în schimb, trebuie să porniţi semnalizatorul de stînga și fiți sigur ‒ veţi fi lăsat să treceţi.

De asemenea, în UE la frînarea bruscă a mașinii se obișnuiește să fie pornit semnalizatorul avarie/defect ca "în lanț" să fie transmis semnalul acelora care vin din spate pentru a-i atenţiona că fluxul se opreşte sau încetineşte brusc.

Pe şosele vă puteţi opri doar în locurile special prevăzute pentru parcare ‒ se face excepție doar dacă opriţi din cauza unei avarii.

Şoferul trebuie să fie atent pe drumurile europene, în mod special, la pietoni. Dacă în regulile de circulaţie din ţara noastră este prevăzut să se oprească sau să încetinească odată ce pietonul a călcat pe zebră, atunci în Europa, acest lucru trebuie să-l faceţi imediat ce pietonul s-a apropiat de trecerea de pietoni.

O altă diferență semnificativă cu regulile de circulație europene este ‒ regula indicatorului-săgeată pe dreapta instalat la semafor. În cazul în care semaforul indică verde, iar indicatorul săgeată nu arde, aveţi dreptul să o luaţi la dreapta. La fel, trebuie să procedaţi şi în cazul în care principalul semnal al semaforului e roșu, dar indicatorul-săgeată de dreapta arde. Înainte de a coti, trebuie să frînaţi pentru a permite să treacă altor maşini şi pietonilor.

• situații non-standard pentru ucraineni în UE *

În ciuda faptului că diferențe majore între regulile de circulație din Ucraina și UE nu există, șoferii ucraineni, uneori, din prostie, pot fi escrocaţi de sume impunătoare de bani. Vom descrie cele mai frecvente cazuri.

1. Locuri de parcare pentru persoanele cu handicap

În ţara noastră persoanele cu handicap nu merg practic la volan. Iar în UE acest lucru este ceva obişnuit. Drepturile lor sînt urmărite foarte strict. De aceea, dacă lîngă vreun supermarket aţi luat locul unui asemenea om, să nu vă surprindă faptul că poliția vă va ridica maşina cu evacuatorul.

2. Pedeapsa este inevitabilă

Poliția din UE folosește adesea modul de patrulare ascuns: nu stau să vă oprească la marginea drumului, ci în fluxul de mașini, arătînd respectiv ca civilii.

3. Nu are rost să ocoliţi autostrăzile

Există site-uri întregi cu sfaturi despre modul în care puteți evita drumurile cu taxă şi merge pe cele alternative. Chipurile gratuit, dar calitatea este aceeași. Dar să ştiţi că economia constituie în total doar aproximativ 10 de euro, însă din cauza ocolirilor, mișcării circulare permanente la intersecțiile de drumuri și localităţilor fără capăt cu limitarea vitezei o asemenea economisire vă va costa în plus.

4. Poliția nu se deplasează la locul accidentelor rutiere

În cazul în care mașina dvs. s-a ciocnit cu un alt autoturism și a suferit doar "fierăria", e inutil să aşteptaţi poliția: în aceste cazuri în UE se completează un Europroces-verbal (anexă la poliţa de asigurare auto).

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

La ce va duce decizia de a fuziona fizica, chimia și biologia într-o singură materie școlară?