Noua tehnologie, creată de specialiştii ruşi, exclude înlocuirea îndelungată şi extrem de incomodă pentru şoferi a stratului protector superior al carosabilului. Ultimul deseori solicită blocarea îndelungată a unei părţi a drumului.
Nanotuburile conductive cu carbon şi pereți multipli „Taunit-M” au parametri unicaţi, care determină inducerea lor de mare sensibilitate. Se menţionează că acest supliment nu majorează cu mult costul drumurilor: la 50 de kilograme de bitum se propune de a utiliza 17 grame de nanotuburi. Amestecul ajunge pentru o tonă de beton bituminos.
După aceasta se presupune utilizarea unui dispozitiv (în esenţă ca un cuptor cu microunde, dar ca formă – un compactor de asfalt), care se va deplasa pe drum şi va încălzi suprafaţa, punînd în circulaţie nanotuburile. Ca rezultat, se va produce un fel de „fuzionare a „plăgilor rutiere”.
Testarea pe teren a noii tehnologii este planificată la unul din obiectivele rutiere ale programului de pregătire către Campionatul mondial de fotbal-2018.
Rezultatele cercetării şi descrierea tehnologiei sînt expuse în revista ştiinţifică Composites Science and Technology.
Anterior, proiectul “Вести. Наука” a relatat despre savanţii din Tomsk, care au creat primele prototipuri ale robotului pentru reparaţia gropilor pe drumuri.
Adăuga comentariu