Unii invocă birocraţia, alţii nici nu știu cui să se adreseze. Există şi dintre cei care se limitează doar să scrie în Registrul de reclamații și nu se obosesc să meargă mai departe.
În prima jumătate a anului 145 de moldoveni s-au plîns Agenției pentru Protecția Consumatorului după ce au procurat bunuri de proastă calitate sau nu au beneficiat de serviciile pentru care au plătit.
"Agenția face o evaluare a cazului. Apoi, face o notă de argumentare, în urma ieșirii la fața locului. Ulterior, urmează constatarea problemei admise de agentul economic", a declarat inspectorul principal pe produse industriale, Pavel Spînu.
Unii oameni s-au convins pe propria experienţă că îţi poţi face dreptate dacă perseverezi:
"Am cumpărat teracotă și, după ce am instalat-o, s-a spart. Reprezentanţii firmei au dat vina pe mine, dar, după ce am depus o plîngere, am primit teracotă nouă."
În cazul produselor alterate de pe rafturi, procedura este mai complicată. Agenția pentru Protecția Consumatorilor nu poate decît să-i anunţe pe inspectorii de la Siguranța Alimentelor, singurii în măsură să emită o concluzie.
Şi asta doar dacă există o sesizare din partea cumpărătorului.
"În cazul în care consumatorul a cumpărat produse expirate, este obligat să se adreseze agentului economic. El trebuie să vorbească cu administratorul și să depună o petiție în Registrul de Reclamații. În cazul în care problema nu se soluționează, cumpărătorul trebuie să aștepte 14 zile", a declarat inspectorul principal pe produse alimentare, Svetlana Tărîţă
Plîngerile la Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor pot fi depuse prin mail, prin telefon sau la Ghișeul Unic.
Oamenii care vor să depună o petiție la Agenția pentru Protecția Consumatorilor trebuie neapărat să prezinte bonul fiscal și o dovadă că au scris o plîngere și în Registrul de Reclamații.
Petițiile sînt examinate în cel mult 30 de zile.
Adăuga comentariu