O nouă analiză publicată în această săptămînă de către URL Genius atrage atenția asupra practicilor de colectare date personale ale celor mai populare platforme de pe internet. În contextul în care percepția generală este că Facebook și Instagram sînt foarte eficiente în a-ți identifica intențiile, concluziile studiului sînt surprinzătoare. TikTok și YouTube fac o treabă mult mai bună în a-ți desprinde și cele mai profunde secrete din activitățile tale online, transmite Noi.md cu referire la realitatea.md.
YouTube și TikTok sînt serviciile online care dețin și adună în mod constant cele mai mari cantități de date personale. Interesant este însă că destinația respectivelor informații este diferită, chiar dacă ambele entități și-au făcut un obicei din a comercializa datele despre tine către companii terțe.
YouTube folosește datele colectate de la utilizatorii serviciului de streaming, în principal, pentru interese proprii, precum urmărirea navigării online și a datelor de localizare, pentru crearea unui profil cît mai fidel, în speranța că va reuși să-ți servească reclame la care îți este imposibil să reziști.
TikTok vinde datele pe care le colectează mai ales altor giganți dintr-un număr mare de industrii. Modul în care sînt folosite acele informații și în ce scopuri este, în mare pare, necunoscut.
Pentru a trage o concluzie clară, URL Genius a analizat adresele cu care comunică în mod constant aplicațiile YouTube și TikTok. Fiecare dintre ele comunică cu 14 servere din diverse colțuri ale mapamondului. Partea interesantă este că în cazul serviciului deținut de Google, doar patru dintre cele 14 servere nu aparține gigantului din Mountain View. La TikTok, situația este cu totul alta. Nu mai puțin de 13 servere din 14 sînt deținute de diverse entități necunoscute.
Adăuga comentariu