Cutremure stiri: 503

Studiu: schimbările climatice vor afecta inundațiile din Europa

29 oct. 2019,, 05:00   Ştiinţă şi IT

Conform concluziilor oamenilor de știință, schimbările climatice modifică ritmul creșterii plantelor în perioada de primăvară și ar putea duce la inundarea unor noi teritorii în întreaga Europă.

Acest lucru ar putea crea probleme pentru biodiversitate și agricultură în luncile rîurilor inundabile de pe întregul continent.
Oamenii de știință au descoperit că sezonul de vegetație, cînd temperatura crește peste 5°C și stimulează plantele și copacii să crească, acum aproape coincide cu perioadele în care în Europa Centrală și de Est a avut loc cele mai mari inundații.

„Studiile anterioare au arătat că schimbările climatice creează neconcordanțe între schimbările anotimpurilor anului și bioritmurile faunei sălbatice. Acest lucru influențează ecosistemele din Europa”, notează cercetătorii.

„Acum cînd inundațiile au loc mai regulat în perioada de vegetație, apele se confruntă cu mult mai multă vegetație. Acest lucru nu numai că duce la înlăturarea potențialelor surse de hrană pentru animalele sălbatice locale, dar provoacă și ceea ce noi numim „rugozitate hidraulică”, care afectează cursul inundațiilor, explică cercetătorii. „Acest lucru poate determina inundația să se miște mai încet, deci poate afecta terenuri care nu au fost inundate în anii precedenți, ceea ce va provoca daune agriculturii”.

Utilizați inteligența artificială în munca/studiile dumneavoastră?
Caii moldovenești, în centrul unui scandalСандуляк Владислав