Arşiţa stiri: 233

„Fashionista” africană: În Tanzania a fost observată o femelă leopard de culoarea căpșunii

31 iul. 02:00   Ştiinţă şi IT

Petele acestei femele par decolorate de soare, iar culoarea ei este mult mai deschisă decît cea a leopardului obișnuit, fără pigment negru în jurul gurii, pe labe și pe urechi.

Cercetătorii înclină să creadă că aceasta este o mutație adevărată. Pentru confirmarea acesei teorii sînt necesare studii genetice.

Leoparzii ”căpșună” (Panthera pardus) sînt leoparzi cu o mutație genetică rară care le decolorează petele, conferindu-le o nuanță neobișnuită roz sau aurie. Astfel de leoparzi au fost observați anterior în Africa de Sud.

Pentru a afla mai multe despre leoparzii ”căpșună” și pentru a estima aria lor de răspîndire, oamenii de știință au instalat 319 camere-capcană perechi în întregul ecosistem Nyerere Selous. Aceste camere au surprins mai mult de 4 000 de imagini ale leoparzilor, permițînd identificarea a 373 de indivizi unici. Doar unul dintre aceștia era de culoarea căpșunii.

Există două teorii cu privire la originea acestei mutații în Tanzania. Prima presupune că leoparzii ”căpșună” din Africa de Sud ar fi putut răspîndi această trăsătură în rîndul populației tanzaniene. Totuși, acest lucru este puțin probabil din cauza distanței mari și a barierelor geografice. A doua teorie sugerează că mutația ar fi putut rezulta din consangvinizarea cauzată de vînătoarea de trofee. Acest lucru ar explica numărul mai ridicat de leoparzi ”căpșună” observați în Africa de Sud.

Studiul este publicat în revista Ecology and Evolution. Oamenii de știință continuă să studieze această mutație genetică rară pentru a înțelege impactul acesteia asupra supraviețuirii și adaptării leoparzilor în sălbăticie.

Declarația deputatului PAS Vasile Șoimaru despre o eventuală interzicere a Bisericii Ortodoxe Moldovenești (în cadrul Patriarhiei Moscovei) a provocat o mare rezonanță. Ce biserică, în opinia dumneavoastră, ar trebui să existe în Moldova?
Caii moldovenești, în centrul unui scandalСандуляк Владислав