Întrebat de ce creșterea tarifelor la transport n-a survenit după o eventuală modernizare a rutelor interurbane, ministrul a explicat: „Vorbim despre un parc foarte mare de vehicule care este învechit. Circa 28% au vîrsta de 26 de ani și mai mult. Nu avem posibilitatea, la moment, să înlocuim imediat tot parcul acesta. Aceasta era unica posibilitate să depășim această criză și criza este sistemică”.
Amintim că transportul interurban urmează să fie clasificat în două categorii de confort, potrivit unui nou ordin emis în decembrie 2019 de către Ministerul Economiei și Infrastructurii. Astfel, autobuzele și autocarele din clasa I vor trebui să aibă aer condiționat, portbagaj separat de salonul vehiculului, cotiere, iluminare interioară individuală și alte condiții pentru pasageri, transmite Noi.md cu referire la Unimedia.
Pînă la 1 aprilie, urmează să fie încadrate pe categorii de confort 1002 autobuze/autocare, ceea ce reprezintă 45%, pînă la 1 iunie- 33%, iar pînă la 1 octombrie- 22%, potrivit unui raport al Ministerului Economiei și Infrastructurii.
Adăuga comentariu