La reuniunea de nivel înalt de la Galați privind exportul cerealelor, inclusiv tranzitul cerealelor ucrainene, ministrul agriculturii și industriei alimentare, Vladimir Bolea, a declarat că Republica Moldova are nevoie de bani pentru a-și moderniza infrastructura precară, care încetinește exportul și tranzitul de produse agricole.
„Aceste cheiuri temporare vor ușura foarte și foarte mult viața agricultorilor noștri, pentru că e una cînd încarci 1 500 de tone pe un vas și e cu totul altceva cînd transporți aceeași cantitate de 1 500, dar cîte 22 de tone. Vă dați seama cîte mașini, cîte cheltuieli, cîte cozi în vamă vor fi reduse numai cu transportul naval”, a declarat Vladimir Bolea. Ministrul a condus delegația Republicii Moldova la reuniunea de la Galați, din 11 august, transmite Radio Europa Liberă
El afirmă că diferența de costuri dintre transportul terestru și transportul naval ar fi „fantastică”. „Pentru transportul naval, noi vorbim de 13 euro la tonă. Acum cu pericolele provocate de război și cu pericolele din portul Reni, poate fi un cost de la 15 pînă la 20 euro pentru fiecare tonă. [În timp ce] pentru transportul pe cale terestră costul este de 45, 50, 60 de euro pentru fiecare tonă”, afirmă ministrul.
Adăuga comentariu