Despre acest lucru a anunțat Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației, menționînd că declinul înregistrat s-a datorat scăderii veniturilor din vînzarea de servicii de telefonie fixă și mobilă, precum și difuzării și retransmisiei emisiunilor audiovizuale, transmite Noi.md.
Astfel, vînzările pe piața serviciilor de telefonie fixă au scăzut cu 19,9% și au însumat 556,8 milioane lei, iar pe piața serviciilor de telefonie mobilă au scăzut cu 5,6%, pînă la 3 miliarde 150,4 milioane lei. Vînzările pe piața emisiunilor audiovizuale au scăzut cu 5,1%, pînă la 248,7 milioane de lei.Datele ANRCETI arată că serviciile Internetului mobil și fix rămîn cele mai populare în rîndul consumatorilor, în funcție de numărul de abonați. Numărul persoanelor care au acces la Internetul mobil a crescut în anul 2018 cu 21,3%, ajungînd la 2 milioane 948,1 mii, în timp ce numărul utilizatorilor conectați la Internet fix a crescut cu 6,6%, pînă la 623,1 mii.
Nivelul de penetrare a serviciilor de acces la Internet pentru 100 de locuitori a crescut cu 14,6 puncte procentuale și a reprezentat 83%, în timp ce rata de penetrare a serviciilor de acces la Internet fix a crescut cu 1 punct procentual și a atins 17,5%.
Cel mai mare venit mediu lunar per utilizator (ARPU) s-a înregistrat în anul 2018 pe piața Internet fix –la 179 lei (cu 1,2% mai mult decît în 2017), accesul la internet mobil dedicat - 78,4 lei (+0,1%), pe piața de telefonie mobilă - 72,7 lei (-2,2%). Valoarea acestui indicator pe piața serviciilor de difuzare și retransmisie a emisiunilor audiovizuale a fost de 41,8 lei (cu 4,5% mai puțin), iar a serviciilor de telefonie fixă - 41,2 lei (cu 17,7% mai puțin).
Adăuga comentariu