Navele aflate deja în tranzit așteaptă să continue raidurile în zonele sigure. O asemenea decizie a luat compania germană de transport maritim Hapag-Lloyd.
Potrivit unor informații neoficiale, se preconizează că întîrzierea livrărilor, dacă problema de securitate va fi rezolvată suficient de repede, ar putea fi de pînă la 20 de zile, ceea ce reprezintă un interval de timp critic pentru multe produse horticole. S-ar putea ca problema să nu fie rezolvată încă mult timp, moment în care situația va deveni gravă, deoarece ruta Mării Roșii este una dintre cele mai aglomerate din lume și multe produse horticole trec prin ea.
"Exportatorii ucraineni de mere se vor confrunta cu probleme în aprovizionarea piețelor din Orientul Mijlociu, care sînt în prezent principalii importatori de produse ucrainene. Cu probleme similare se vor confrunta și furnizorii din Polonia, Italia și, bineînțeles, din Republica Moldova. În aceste condiții, exportatorii de mere din Iran vor avea un avantaj, deoarece vor pierde concurența pe piețele din India și Dubai", a declarat expertul în piața de fructe și legume, Fiodor Rîbalko.Nu este deloc clar ce se va întîmpla cu merele și cu alte fructe și legume proaspete care se vor altera în urma acestor evenimente și cine va fi responsabil pentru acest lucru. Acum, agricultorii moldoveni și ucraineni analizează de urgență posibilitatea exportului de mere pe alte rute, dar situația actuală va duce, evident, la o creștere bruscă a costului transportului de marfă și la creșterea timpului de călătorie. Acest lucru, la rîndul său, ar putea face ca exportul de mere să devină nerentabil.
Experții EastFruit continuă să monitorizeze îndeaproape situația și vor informa despre schimbările care vor apărea. Între timp, ei recomandă participanților pe piață să caute rute logistice alternative pentru export.
Adăuga comentariu