Potrivit lui, acesta este cel mai mare proiect de reabilitare capitală din istoria Moldovei independente (233 km - de la Bender pînă la Giurgiuleşti).
„Sperăm că va pune începutul unei serii întregi de proiecte de reconstrucție a infrastructurii feroviare”, a spus directorul.
El a menționat că la nodul feroviar din Basarabeasca sînt așteptate schimbări majore, în special, „se lucrează la lansarea unui proiect moldo-polonez care vizează asamblarea vagoanelor cu folosirea capacităților de producție ale nodului”.
„Soluția pentru problema tronsonului Berezino va deveni destul de reală după încheierea războiului. Din punctul meu de vedere, în condiţiile actuale, creşte rolul portului Galaţi (România) şi dezvoltarea potenţialului său de tranzit pentru transportul cerealelor, minereului, combustibilului etc. În acest caz, transportul de mărfuri de-a lungul traseului Basarabeasca-Berezino-Arţiz-Odesa va contribui la reducerea semnificativă a distanței dintre Ucraina și Galați, precum și pînă la portul Reni. CFM va avea doar de beneficiat de la aceasta, deoarece vom spori atractivitatea transportului feroviar în contextul logisticii regionale”, consideră Tofilat.
Adăuga comentariu