Zeci de mii de oameni s-au filmat în timp ce îşi distrugeau echipamentul sportiv produs de companie. De asemenea, #NikeBoycott s-a răspîndit rapid pe Twitter, iar acţiunile firmei au scăzut cu 3 procente. În acelaşi timp, sînt foarte mulţi şi cei care apreciază gestul.
Preşedintele american Donald Trump a declarat că firma de echipament sportiv Nike transmite un "mesaj îngrozitor" prin reclama cu jucătorul de fotbal american Colin Kaepernick. Însă el a afirmat că respectă decizia companiei.
"Nu sînt de acord cu Colin Kaepernick, dar există drepturi pentru a face lucruri despre care alte persoane cred că nu ar trebui făcute", a mai spus Trump citat de News.ro.
Compania Nike a lansat o campanie cu accente politice după 30 de ani de la lansarea sloganului ”Just Do It”, iar jucătorul de fotbal american Colin Kaepernick este principala figură a acestei campanii.
Colin Kaepernick, fost quaterback timp de şase sezoane la San Francisco 49ers, a devenit cunoscut în SUA după ce a pus genunchiul în pămînt în 2016, în timpul imnului naţional, pentru a manifesta împotriva rasismului şi a brutalităţii poliţiei faţă de comunitatea de culoare din SUA.
Cazul a provocat mînia preşedintelui Donald Trump, a fanilor şi a ligii profesioniste de fotbal american (NFL). Donald Trump a considerat gestul lui Kaepernick lipsit de respect faţă de drapel şi patrie. Gestul lui Colin Kaepernick a fost imitat apoi de mai mulţi jucători din NFL.
În noua campanie, pe chipul lui Colin Kaepernick în alb şi negru se poate citi: "Crede în ceva. Chiar dacă asta înseamnă să sacrifici totul".
Jucătorul a devenit persona non grata pe teren şi nu şi-a mai găsit echipă după expirarea contractului său cu San Francisco la începutul anului 2017.
Ceilalţi doi sportivi care apar în campania Nike - 30 de ani sînt Serena Williams şi Lebron James.
Adăuga comentariu