Pe 19 aprilie, Mayflower Autonomous Ship (MAS) va pleca din Plymouth, Anglia, și va ajunge la Plymouth, Massachusetts, după aproximativ două săptămîni, relatează „Daily Mail”.
Vasul original a traversat Atlanticul timp de zece săptămîni, cu 102 pasageri olandezi persecutați religios la bord, supranumiți Pelerinii, în toamna anului 1620. Urmașa acelei nave faimoase va urma aceeași rută și nu va avea pe nimeni la bord.
Ambarcațiunea va aduna date importante despre viața oceanică, despre schimbările atmosferice, despre poluare, în special cea cu plastic, va analiza apa Atlanticului și va promova cercetarea marină, scrie cunoastelumea.ro.
„Cea mai mare provocare este Oceanul însuși. Nicio navă nu a fost construită în așa fel încît să reziste oricăror condiții, de oriunde”, explică Brett Phaneuf, co-fondator al constructorului ProMare.
MAS are cinci tone și este dotat cu cele mai noi tehnologii care să-l ajute să navigheze. „Căpitanul” este un sistem de inteligență artificială și se bazează pe imagistică computerizată, microfoane moderne, sisteme automate și o platformă avansată, realizată de IBM.
„Căpitanul” a fost încărcat cu peste un milion de imagini care îi vor facilita recunoașterea rapidă a oricăror ambarcațiuni cu care s-ar putea întîlni, iar sistemele de radar, de identificare și camerele ultramoderne de la bord îi vor permite lui MAS să reacționeze la schimbările de pe rută.
„În timp ce Mayflower era o navă din lemn cu cîteva arme ușoare, MAS este un vas ultramodern și sofisticat, o adevărată aventură tehnologică fără precedent, dar care nu periclitează viața nimănui, din fericire”, detaliază Goetz Linzenmeier, președinte al Aluship, compania care a construit chila vasului.
Adăuga comentariu