Se crede că pasagerii, care au plătit pînă la 250.000 de dolari fiecare pentru călătoria pînă la 3.810 de metri adîncime, au semnat un fel de documente care exonerează compania OceanGate de răspundere.
Aceste exonerări nu sînt întotdeauna ferme și nu este neobișnuit ca judecătorii să le respingă, dacă există dovezi de neglijență gravă sau de pericole care nu au fost dezvăluite pe deplin, transmite Noi.md cu referire la hotnews.ro.„Dacă au existat aspecte ale proiectării sau construcției acestei nave care au fost ascunse față de pasageri sau dacă ar fi fost operată cu bună știință, în ciuda informațiilor că nu era potrivită pentru această scufundare, asta ar contraveni absolut valabilității exonerării”, a spus avocatul Matthew D. Shaffer, expert în drept maritim.
OceanGate ar putea argumenta că nu a fost neglijență gravă și că exonerarea se aplică deoarece declarația descrie pe deplin pericolele inerente scufundării în cele mai adînci zone ale oceanului într-un submersibil de dimensiuni atît de mici.
Gradul oricărei neglijențe potențiale și modul în care aceasta ar putea afecta aplicabilitatea derogărilor va depinde de cauzele dezastrului, care sînt încă în curs de investigare.OceanGate este o companie mică cu sediul în Everett, Washington, și nu este clar dacă are activele necesare pentru a plăti daune semnificative, dacă ar fi acordate, dar familiile ar putea primi bani din polița de asigurare a companiei dacă are una.
Adăuga comentariu