"Ce lipsește în acest raport? Pentru a înțelege de ce echipajul a șters intenționat convorbirile în cabina pilotului aeronavei, anume în momentul în care au decis să zboare spre Minsk. Al doilea este motivul pentru care nu există înregistrarea convorbirilor între pilot și Lituania, în special cu dispecerul lituanian", a declarat marți Sikorsky la postul de televiziune Belarus-1.
Potrivit acestuia, în baza acestor date, am fi putut înțelegem de ce avionul și-a schimbat brusc cursul în apropierea frontierei. "Ei [experții ICAO] au dovedit că nu a existat nicio constrîngere, interceptare sau circumstanțe care să necesite o schimbare de curs", a spus Sikorsky.
El a subliniat că Minsk, la rîndul său, a prezentat înregistrările tuturor convorbirilor - de la intrarea aeronavei în spațiul aerian al Belarusului pînă la plecare, iar partea belarusă a arătat deschidere în timpul anchetei ICAO. "Pe de altă parte, înregistrările sînt șterse, informațiile dispar, nu există rapoarte, iar pilotul nu acordă interviuri", a spus Sikorsky, explicînd că astfel raportul ICAO este incomplet.
Adăuga comentariu