Potrivit ministrului Amir Hatami a fost solicitat ajutorul industriei militare iraniene pentru repararea acestei cutii negre, astfel încît să poată fi extrase datele. Pe de altă parte, el a insistat ca ea să fie descifrată în Iran.
Conform regulilor Organizaţiei Aviaţiei Civile Internaţionale (ICAO), din care fac parte inclusiv Iranul, SUA şi Ucraina, investigarea accidentelor aviatice revine statului unde s-a produs un astfel de accident, dar puţine state dispun de mijloacele tehnice necesare analizei cutiilor negre, printre acestea numărîndu-se SUA, Germania, Franţa şi Marea Britanie.
Ucraina şi Canada au cerut să le fie predate cutiile negre ale avionului (înregistratorul parametrilor de zbor şi cel al discuţiilor din cabina de pilotaj) sau ca acestea să fie trimise în Franţa, dar Teheranul refuză. ''Dacă ar fi să dăm cutia neagră altora să o citească în locul nostru, aceasta este ceva ce categoric nu vom face'', a declarat ministrul iranian de externe Mohammad Javad Zarif.Zborul 752 al companiei Ukraine International Airlines a fost doborît pe 8 ianuarie de apărarea antiaeriană iraniană la puţin timp după ce Boeingul 737-800 cu 176 de persoane la bord a decolat de pe aeroportul din Teheran. Doborîrea accidentală a avionului a survenit într-un moment de creştere a tensiunilor dintre Tehran şi Washington, cînd Iranul se aştepta la represalii aeriene din partea SUA, după ce Iranul lansase rachete asupra unei baze din Irak unde se aflau soldaţi americani tot ca represalii în urma uciderii generalului iranian Qasem Soleimaini cu o dronă americană la Bagdad.
Adăuga comentariu