Actualul raport, publicat miercuri de la Copenhaga, cuprinde date din perioada 2018 – 2022 și arată că violenţa în mediul online a înregistrat o creştere semnificativă de la primul raport, publicat în 2018.
Aproximativ 15% dintre elevi s-au confruntat deja cu episoade de „cyberbullying”. Procentul băieţilor afectaţi a crescut de la 12% în raportul precedent, la 15% în prezent, iar în cazul fetelor a crescut de la 13% la 16%.
Unul din opt şcolari cu vîrsta între 11 şi 15 ani a recunoscut că a hărţuit deja pe cineva în mediul digital. În 2018, 11% dintre băieţi au recunoscut acest lucru, iar în prezent procentul a crescut la 14%. În cazul fetelor, procentul a crescut de la 7% la 9%.
Raportul s-a concentrat pe tiparele comportamentelor de hărţuire şi violenţă între copii şi adolescenţi şi a analizat date provenind de la peste 279.000 de copii de vîrstă şcolară din 44 de ţări şi regiuni din Europa, Asia Centrală şi Canada.
Potrivit raportului, numărul incidentelor de hărţuire şi violenţă petrecute în şcoli a rămas relativ stabil.
Aproximativ 11% dintre elevi susţin că au fost victime ale unui astfel de incident în şcoală, iar 6% au susţinut că au fost autori ai unui astfel de incident. Acest comportament este puţin mai frecvent în cazul băieţilor (8%) decît al fetelor (6%).
Adăuga comentariu