Printre modificările avute în vedere de Comisie se numără în special prelungirea Coridorul Marea Nordului - Marea Baltică via Lvov şi Kiev pînă la Mariupol, prelungirea Coridorului TEN-T Marea Baltică-Marea Neagră-Marea Egee pînă la Odesa via Lvov şi Chișinău precum și prelungirea coridoarelor Marea Baltică-Marea Adriatică şi Rin-Dunăre pînă la Lvov, transmite Noi.md cu referire la ziarulnational.md.
„Prin prelungirea a patru coridoare TEN-T pînă pe teritoriul Ucrainei şi Republicii Moldova, incluzînd porturile Mariupol şi Odesa, propunerea noastră va ajuta la îmbunătățirea conectivității de transport dintre aceste două țări şi UE facilitînd schimburile economice şi conexiuni mai bine pentru cetățeni şi companii. Aceste coridoare vor fi de asemenea o prioritate-cheie în refacerea infrastructurii de transport din Ucraina după terminarea războiului", a declarat comisarul european pentru Transport, Adina Vălean, citată de Agerpres.
De asemenea, propunerea revizuită a Comisiei Europene a scos Rusia şi Belarus de pe harta coridoarelor TEN-T, „în contextul actual, cooperarea cu aceste state nu este considerată a fi adecvată şi nici în interesul Uniunii Europene", se precizează în comunicatul Executivului comunitar.
În plus, propunerea Comisiei cere ca noile linii care sînt construite în țările membre UE care au o graniță terestră cu Ucraina şi Republica Moldova să fie construite pe baza ecartamentului standard european şi invită statele membre să elaboreze planuri de modificare a liniilor de cale ferată existente, acolo unde sînt justificate economic, la ecartamentul standard european.
Propunerea Comisiei privind revizuirea Regulamentului pentru dezvoltarea rețelei transeuropene de transport (TEN-T) este discutată în prezent de Parlamentul European şi Consiliul UE.
Adăuga comentariu