Se remarcă faptul că studiul fragmentelor ambelor avioane ne permite să tragem o concluzie preliminară că ambele tragedii s-ar fi putut produs din același motiv.
Anchetatorii au descoperit fragmente ale cîrmei de înalțime al Baoeingului etiopian, care a fost înclinat în momentul dezastrului sub un unghi atipic pentru el. O poziție similară a stabilizatorului orizontal a fost înregistrată și la avionul Lion Air, a declarat agenția.
Publicația arată că poziția cîrmei de înalțime poate ajuta investigarea să determine ce anume a provocat căderea avionului în picaj.
Între timp, NYT, citînd sursa care a auzit conversația căpitanului navei cu dispecerul, a raportat o accelerare anormală a Boeing-ului care s-a prăbușit în Etiopia.
S-a anunțat că, imediat după decolare, aeronava de pasageri Ethiopian Airlines a început să se ridice cu o viteză prea mare.
Astfel, la trei minute după decolarea Boeing-ului de pe aeroportul din Addis Abeba, căpitanul aeronavei, cu o "voce speriată", a cerut permisiunea de aterizare. El a menționat că în acel moment dispecerii coordonau aterizarea altor două avioane.
Ziarul a adăugat că sursa a dorit să mențină anonimatul, deoarece negocierile nu au fost publicate în acest moment.
Pe 10 martie, aeronava de pasageri Boeing 737 Max 8 a companiei Ethiopian Airlines s-a prăbușit în timpul efectuării zborului de la Addis Abeba către Nairobi. Avionul a căzut la șase minute după decolare.
În octombrie 2018, Boeing 737 MAX, care zbura din Jakarta spre Pankalpinang, a căzut în mare la 13 minute după decolare.
Adăuga comentariu